en liten tanke..

Visst finns det många som vill gå ner i vikt, men jag tror inte folk tänker på hur många det är som inte vill något hellre än att lägga på sig något kilo - och att det förmodligen är precis lika svårt som det motsatta.

Extremt smala människor väcker lika mycket uppmärksamhet som överviktiga, men.. vem säger "ska du verkligen äta mer, du ser inte ut att behöva det" till en överviktig.. tror inte det är speciellt många. däremot är det helt okej att säga "men ät lite mer, du som är så smal, du behöver lägga på dig lite"? De kommentarerna kan vara precis lika sårande!

Själv är jag smal av naturen, jag blev bara så. kan äta hur mycket som helst (tro mig, jag äter mycket) och ändå ser jag lika ut som jag gjort de senaste åren. Men jag försöker, det är nog ingen som vet, men jag gör det verkligen. jag äter på bestämda tider när jag är hemma, även om jag inte alltid är speciellt hungrig, och äter alltid någonting på kvällen bara för.. ja, bara för att.

jag är 164 cm lång och väger runt 48 kilo, och jag blir så ledsen när jag läser de stora bloggarna där de skriver att de "vill väga 40 kilo som förut".. nej, det vill ni inte! Jag är i alla fall frisk och jag mår bra! jag äter bra, motionerar bra och lever hälsosamt. jag har absolut inte ätstörningar, och jag blir så himla ledsen när jag får den frågan, det är det värsta jag vet. Jag tror det gör precis lika ont som när en överviktig får en kommentar om just det. Men jag tycker att, mår man bra själv, så är det väl helt okej? och ni som försöker gå antingen upp eller ner i vikt - fortsätt kämpa. det är jättesvårt men man blir så glad när man ser skillnad. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag menade att jag skulle bli för smal.

2010-01-09 @ 21:23:21
Postat av: Anonym

alice: jag mena inget illa mot dej!! mena att ja tar åt mig fast jag kanske inte borde <3

2010-01-09 @ 22:03:17
URL: http://elinjao.blogg.se/
Postat av: evelyyyyn

kära nån!! du tog orden ur min mun! jag får dålig självförtoende när folk säger "vad smal du är!" och själförtoendet växer om någon kommenterar fettvalkar eller något. rätt sjukt, men jag äter huuuur mycke som hellst, mer än många av mina kompisar. och om jag ställer mig på vågen och ser att jag har gått ner får jag nästan ångest och käkar ännu mer. trodde jag va ensam i världen om att känna så!<3

2010-01-10 @ 00:30:52
Postat av: alva

du är vacker, och det vet du! :)

2010-01-10 @ 00:59:37
Postat av: Anonym

evelyn: ja precis!!! håller med om vartenda ord :o

alva: bajb<3

2010-01-10 @ 09:53:27
URL: http://elinjao.blogg.se/
Postat av: rebecca

då är vi tre! jag bestämde mig typ för att äta aaaaaaasmkt o göra allt för att gå upp i vikt, typ 5 kilo, o inte väga mig på ett halvår, men sen när jag vägde mig efter ett halvår så blev jag skitsur, hade inte gått upp nåt alls & det känns förjävligt! :o



& du har rätt med det där när folk slänger kommentarer typ som "du borde äta mer, gud vad smal du är" & sånt, hatar det!



:)

2010-01-14 @ 17:11:09
URL: http://reshine.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha oj mer än fem kilo*

2010-01-14 @ 17:11:54
URL: http://reshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0